Wednesday 30 April 2014

Cita-cita.

Assalamualaikooomm!!

Holla ^_^

Haaa.... Aku update entry lagiiii... Inilah bahana kebosanan sebab tinggal aku sorang je kat office ni. Memang. Aku memang sukeeeeeeeeeeeeeee jaga office. Huh!

Ah. Lantakle. Ada la masa untuk aku hapdate blog ni haa... Maksimumkan penggunaan wifi di tempat kerja. Bhahaha.

Oke. Aku nak story pasal Cita-cita. Ambition. Or whatever they said. Aku rasa ramai orang jadi cam aku. Masa kecik2 cita-cita lain. Dah beso lain pulak jadinya. Ingat lagi dulu.. Masa sekolah rendah kekonon nak jadik cikgu la.. Doktor la. Jururawat la. Bajet kerja nak best je. Heh.



Bila da masuk sekolah menengah.. Teringin gila nak jadi Kareografer sbb aku suka menari. Kunun nak jadi cam beliau.....


*Linda Jasmine yang gorgeous*

Sampai Form 5 pon aku still letak cita2 ni dalam hati aku. Ececeh. Tapi memang aku nak sangat jadi guru tari. Sampai cikgu cakap.. "Bio betol awak nak jadi guru tari?" Aku ngan confident jawab "Ya, Cikgu" sambil senyum  x abis. Haha.

Dulu cita-cita aku ada 3. Memula aku nak jadi seperti di atas la. Guru tari. memang tak berubah kedudukannya. 

Ni no. 2.....
*Cikgu*

Ni no. 3......


*Jururawat*

Tapi bila dah join Jabatan Pertahanan Awam Malaysia, aku terus tuko cita-cita. Nak jadi Jurulatih Kawad. Perghhh... Tak agak2 punya cecita. Haha.



Pastu aku sambung belajar. Haa.. Dalam waktu study ni aku rasa ada betol cket cecita aku. Aku nak jadi Pegawai kerajaan. Tak kisah la dalam bidang apa sekalipun. ^_^

Dan sekarang aku dalam usaha nak mencapai cecita yang satu tu. Confirm tak berubah dah. Sebab bila usia dah makin bertambah.. Kita mesti nak kerja yang sangat menjamin masa depan kita. Tak ada orang nak jadi susah bila dah tua nanti. So, work hard and work smart. Sementara masih muda. Kan?

Oke. Kepala dah berpinar2 sebab asek ngadap pc je arini. Sambung nantilah ye. @_@

Adios!

No comments:

Post a Comment