Sunday 24 July 2011

You Saka..!Pergi Jauh-jauh!

Assalamualaikum!

Ni bukan nak cerita pasal drama kat Tv3 tu..




Tapi nak cerita pasal hal yang mengganggu roomate aku sejak akhir2 ni...Saka..Aku kesian tengok diorang..kena ganggu..sampai terganggu pelajaran..





Ni bukan kehendak diorang tapi orang2 tua punya cerita la ni...Aku tertarik dengan salah satu ayat kawan aku ni..Ada ustaz yang tolong ubatkan dia bagitau dia..Makhluk2 halus ni ada yang tak takut ngan ayat al-Quran, tapi mereka lebih takut pada amalan2 kita..Aku berfikir sendiri..betul gak cakap ustaz tu..Tersentak aku sekejap..

Banyak ke amalan aku selama ni? Patut la kadang2 aku tengok, budak2 yang histeria tu leh ulang ayat2 al-Quran yang dibaca..Ni aku tgk depan mata sendiri la..tapi bila ustaz yang baca..benda tu tak boleh tahan..tapi ye la kan..semua tu mestilah dengan izin Allah..kan..

Apapun..kesedaran dalam diri mula timbul..betapa kurangnya amal aku selama ni..mungkin aku lalai..aku sedar..pertambahan ilmu mestilah seiring dengan pertambahan usia..harap sempat aku perbaiki semuanya sebelum terlambat...

Adios!

No comments:

Post a Comment