Tuesday 19 January 2016

Entri Bergambar : Bukit Sisek, Kota Tinggi *Part 1*

Assalamualaikum ^_^

Part One.

Kali ni Wa nak cite pasal tempat-tempat yang Wa dah pernah pergi. Samada hiking ke, masuk gua ke, berakit ke.. Wa nak share ngan korang. Tempat-tempat yang best lagi mendamaikan.. Cekidaut.

Taun lepas Wa & team ada anjurkan 1 event kat Bukit Sisek ni. Wa tak pernah tau pon ada tempat yang menarik macam ni sebab ada air terjun lagi. Homai homai. Lokasinya betul-betul sebelum pintu masuk Kota Tinggi Waterfalls. Sebelum masuk ke waterfall tu, ada jambatan dan beloklah ke kiri masuk ke kebun kelapa sawit tu. Penat gak la jalan lebih kurang dalam 10km camtu. Jalan tanah merah pulak.





               








Ni mase pergi recce tempat. Memang cantik tempatnya. Agak mencabar gak trek laluan kat Bukit Sisek ni. Kalau tak silap ada tujuh tingkat air terjun. Kat atas sekali ada kolam air yang terbentuk cantik dengan air yang kehijau-hijaun. Pehh.. memang besshhh... Tapi kena hati-hati sepanjang perjalanan.. trek licin bila dah masuk ke kawasan berair. Nak mendaki pon licin gak.. Kena berpaut kat tali-tali yang dah memang sedia ada.

Ok. Sampai sini dulu. Jap lagi ai sambung part 2 lak. Banyak sangat gambo la. Hehe.

Adios!

Kepada Allah Berserah.


No comments:

Post a Comment