Friday 9 September 2011

Harga sebuah kebahagiaan..:)

Assalamualaikum!^_^

BW sana sini.. Terjumpa satu entri yang cukup menarik yang bakal membuat orang lelaki ternganga.. Ngeh3.

Ni aku copy paste dari blog Encik Fazwan. 

Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini dan Status Pelajaran di Seluruh Semenanjung :

UPSR, PMR/SRP : RM1,000-RM3,000
SPM : RM3,000-RM8,000
STPM/DIPLOMA : RM8,000-RM12,000
DEGREE : RM12,000-RM15,000
2ND DEGREE/MASTER : RM15,000-RM20,000
PHD : RM20,000-RM30,000

Aiyook I tgk pon ngeri.. To guys out there pls take note.. haha



(sekadar hiasan)


"Aku terima nikahnya si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM..”


Bunyi macam senang kan?


Nah, ini erti yg sebenarnya:


“Aku tanggung dosa-dosa si dia drpd ibu bapanya, apa2 saja dosa yg dia buat, drpd dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badan aku.”


MasyaAllah.. begitu mahal harga sebuah kebahagiaan dan harga pengambil alihan takhta pemikul dosa.. 

aku hanya copy & paste sahaje.. tiada sebarang pengubahsuaian.. samada penyataan tersebut benar atau tidak, Wallahhualam.. 

Renung-renungkan dan selamat beramal...:)

Adios!

No comments:

Post a Comment