Friday 12 August 2011

Ada hikmah di sebaliknya...:)

Assalamualaikum!^ ^

Langkah pantas diatur. Jalan shortcut diredah. Tengok jam. 11.15 pagi. Aduhh.. Lewat dah ni.. Dah la ada exam.

Sampai di DK,melilau mata mencari tempat duduk. Cari geng. Tak jumpa. 'Ah!Duduk je la kat mana-mana'. Kaki melangkah pantas menghala ke tempat duduk di baris hadapan.

Mengadap paper exam. True false 20 soalan. Structure ada 3. Niat hati nak meniru tapi disebabkan da duduk kat depan,niat terbantut.. Gelisah.. ALLAH je yang tahu.. Ni la padahnya.. Study main-main semalam.. Sekarang ni.. 1 pun aku tak ingat.. Blank! Berpaling ke kiri kanan... Semuanya rancak menulis.. Stressnyaaa!! =.='

Masa sejam setengah dah berlalu. Paper dah diambil. Dalam hati,rasa nak mengamuk je. Macam-macam makian pada diri sendiri dalam diam.. 'Pasni aku nak koyak semua nota-nota yang ada.' Bisik hati jahat. Then,pergi cari geng ngan muka berseri ketat..

"Saya nak bagi tazkirah sikit ye.. Pada sesiapa yang meniru pada hari ini... Saya tak redha ngan apa yang awak buat.. Walaupun awak dapat markah tinggi.. Saya tak redha.. Saya leh nampak siapa yang meniru dan siapa yang tak.. ALLAH Maha Melihat ye.. Awak buat awak tanggung." Madam Nuzul bersuara. Zapp! Menyentak ke tangkai hati. Tiba-tiba rasa lega yang amat sangat..

Pheww! Nasib baik aku tak meniru..

Adios!



No comments:

Post a Comment