Sunday 7 August 2011

Sumpah! Aku tak nak naik tren time weekend!!

Assalamualaikum!

Hari Sabtu nan indah.. Indah sebab ada orang ajak g Mid Valley sebab nak jumpa kawan and belanja buka puasa. Yeee... Saya suka ye.. Ngeh2.

Weekend camni.. Mesti ramai umat manusia yang akan memenuhkan tempat tu.. Takpe la.. Aku sanggup teman roomate aku nih bukan sebab dia belanja je,tapi sebab ni la first time aku g Mid. Huhu.. Da 2 tahun lebih aku kat sini.. baru sekarang aku dapat pegi.. Actually,aku tak suka tempat crowded.. Serabut la.. Bukan setakat kat Mid je,tapi dalam tren tu.. Mesti sesak gila.. Tapi Sara cakap lau pegi awal tak sesak sangat kot.. Ada cket rasa lega di situ.. Huhu..

Kul 4.45 ptg kitorang gerak g KTM.. Nek keta Sara. Sara tak tau jalan g Mid by car, so kitorang decide untuk nek tren je.. Sampai KTM,tren lom sampai ag.. Sambil tunggu tren, sempat posing dulu.. Huhu.. Kul 5 tren pun sampai.. Tak ramai yang nek tren.. Ok la tu..

Perjalanan ke Mid dalam setengah jam.. Sampai sana dalam kul 5.30ptg.. Pusing2 cari kawan Nisa' and then g Carrefour beli stok makanan. Kitorang takde la sakan sangat beli barang sebab balik kang nek tren. Malas nak bawak berat2 balik t.. Pastu g cari tempat nak berbuka t.. Haruslah cari yang murah saja sebab orang yang belanja.. Lau tempat mahal2... Kopak wet poket die seminggu.. Wakaka.. Kitorang menuju ke food court dalam Mid sebab banyak pilihan makanan. Aku just follow orang order makanan, Sara cop tempat duduk.. Takut t tak dapat duduk.. Takkan nak makan berdiri lak.. Ye dak?

Hasilnya.... Ni la juadah berbuka puasa kami... Terliur tak? Muahaha..


ada ikan bakar..ikan sumbat..ayam percik..sup ayam..sambal tempoyak..pergh!


Sushi..Sara gila makan mende ni..Huhu..

Nampak cam cket.. Tapi.. nak ngabihkannye.. Adoii... So'oh kate Nisa'.. Member si Nisa' tu makan cket je.. Padahal die yang order segala makanan tu.. Pas die makan, die terus g cari surau.. Kitorang bertiga la yang bersungguh2 kena habiskan.. Kang lau tak habiskan,membazir lak.. Kitorang tak nak la jadi kawan setan.. Ngeh3..

Pas da makan macam bela saka 10 ekor(bak kate Marsha).. G cari surau lak.. Pastu.. dak 2 orang ni terliur lak nak makan donut Big Apple.. G tapau.. Tengok jam.. Da kul 9 malam.. Terus menuju ke KTM.. Tiket balik pun orang belanja.. Pemurahnya lahai.. Huhu.. Suke tau.. Sekali kitorang turun tangga... Hamek kau.. Punya la ramai manusia.. Aku da mula rasa tak best nih.. Sara cadangkan nek tren yang ke2 je.. Aku cakap takut tak sempat sampai kolej je. Pagar tutup kul 11 malam.. So,kitorang redah je la...

Tunggu punya tunggu sampai kematu kaki aku,tren sampai gak kul 9.30 malam.. Masa nih..terserlah la perangai buruk memasing.. Main redah je.. Mulut pun.. mak aihh.. Caci maki da macam best friend je.. Tapi bukan kitorang la.. Kitorang tunggu semua da masuk baru kitorang masuk. Tak nak kena maki ngan orang.Huhu.. Sadis.. Hasilnya.. Aku melekat kat pintu tren tu.. Tu je pun tempat yang kosong.. Sabo je la.. Bila tren bergerak, baru la terasa rimas yang amat.. Panas.. Cam nak sesak nafas pun ada.. Ni la pertama kali aku nek tren sepadat ini.. Dalam reramai perempuan, ada En.Polis sorang dalam tren ni..Pergh.. agak selesa ko ye.. Kena himpit ngan perempuan.. 

Perjalanan terhenti pas area Salak Selatan. Bukan seminit dua.. Tapi dekat setengah jam!! Ya Rabbi.. Dengan sesaknya.. Dengan bau masam wangi masing2,aku da start pening.. Aku pandang keliling. Masing2 da merungut. Nisa' still ok. Sara? Siap berbual ngan En.Polis dengan mesranya..Huhu.. Tetiba,aku dengar sorang auntie start membebel. Adoi..Dia ni nak menambah kepanasan tol.Orang lain da pandang slack je kat dia. Makin lama makin kuat suara dia. Rasa nak cepuk je..

At last,sampai gak kitorang kat KTM Bangi. Perghh..sengal2 badan aku. Gile ar.. Patutla adik aku tak bagi pergi tadi.. Memang cam neraka heaven la sangat!! 

Sumpah babe!! Aku tak nak nek tren time weekend lagi!!!

Adios!!



No comments:

Post a Comment